torsdag 7 augusti 2014

Njuter av de sista lediga dagarna .....


...... det börjar snart att dra ihop sig till vardag igen - men än njuter jag till fullo av de sista lediga dagarna.

Att sitta på vår tillfälliga uteplats, under fjärilsbusken, är ren njutning. Hela luften är full av fjärilar av alla slag och olika storlekar.

Jag hoppas att jag snart ska kunna lägga ut lite bilder på vår uppdaterade uteplats, men inte riktigt ännu :-)


Blev så positivt överraskad i mataffären häromdagen, äntligen "munkpersikorna" dykt upp i fruktdiskarna igen ;-) de är sanslöst söta och goda!

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jag njuter också.. Munkpersikor? Har aldrig hört det vi kallar dem Kinesiska persikor här. Kraaam Pia

Rost och rädisor sa...

Såg också de där persikorna för nån vecka sen, men tänkte att nu har dom korsat fram nåt nytt igen och kände mig inte så imponerad.
Munkpersikor. Får lägga det på minnet och kanske till och med smaka vid nästa tillfälle. Tyvärr är persikorna sällan tillräckligt mogna när de hamnar i vår fruktdisk och smakar ganska kvalmigt sen när de har mjuknat något.
Ha det fint
Anette