onsdag 6 augusti 2014

Klarare syn på tillvaron .......


........ med mindre innehåll på bankkontot har jag nu en klarare syn på tillvaron!

Nu ska jag bara vänja mig också, ny båge, helt ny typ av glas och dessutom totalt annorlunda slipning än de förra. Trodde i mitt enfald att närsynthet skulle minska med stigande ålder, men ack vad jag bedrog mig :o


Det var absolut inte meningen, men det blev även lite annan shopping, och givetvis en fika ;-)
Det måste nog vara ett av Karlskronas härligaste caféer, Systrarna Lindqvist Café och Surdegsbageri. Inrett i en gammal affärslokal på Borgmästaregatan 3, udda möbler, udda koppar, ja helt enkelt perfekt. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där, men du måste tänka på att de bara tar kontanter!!


Både sockerkringla och drömrulltårta var av det större formatet och fick ersätta lunchen ;o

Nu ska här packas upp dagens leverans från Furniturebox :-) 
Ha en härlig onsdag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag anade av rubriken att det var nya glasögon på gång. Jag skulle behöva men får hanka mig fram med billiga från Ö&B Kraam Pia