söndag 23 februari 2014

Vägrar ......


...... låta mig besegras av några ynkliga baciller, ett dygn får räcka!
Istället för att stanna hemma och plåta packades picknick-korgen, SOL, BLÅ HIMMEL och HAV lockar!


Solens och vindarnas ö, kallas den ju, ön som vilar utanför Kalmar.


Vi begav oss allra längst söder ut, ju längre söder ut ju mer vår resonerade vi. Visst var det så, utanför kameralinsen mötte vi både lärkor och tranor.


Sälar däremot hamnade innanför linsen. De blev lite sälsafari i miniatyr, har aldrig sett så många sälar på en och samma gång.


Det var säkert 10 st som låg och solade på stenarna och några simmade runt i vågorna.


En och annan tofsvipa stötte vi också på längs vägen. Vi avslutade dagens Ölandstur på Gårdby (precis som vanligt :))

Ha en underbar avslutning på söndagen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhhh vi har pratat idag om Öland, om att vara där på södra udden och spana på sälar, fåglar och njuta av havet. Då får man inte visa sådana bilder för mig. Jag blir GALEN! Fniss! Gud vad jag längtar Vi åker nog i påsk.

Elle sa...

Vilken härlig utflykt!! Jag önskar jag hade suttit där med er och sett alla djur, känt doften av hav och värmen av solen.
Här var det visserligen soligt, men med en kylig vind. Därför tog jag en njuta-av-solen-genom-fönstret-dag.
Denna vår verkar det som om jag inte kan skryta med blommor och annat, eftersom Sverige ligger minst lika före.
Ha det gott!
Kram Elle

Meta sa...

Vad härligt det ser ut! ibland blir man fortare frisk av att få se nåt som gör själen gott. Hörde förresten att Tranorna var på väg i södra Sverige. en månad för tidigt.
Ha en fin vecka
Kram Meta