fredag 21 februari 2014

Skörda på olika sätt ......


 ..... jag hann minsann inte mer än hem, förrän jag kastade på mig mina stövlar. Hämtade grepen och stövlade ut i den blöta leran och skördade ;-)

Nu skördade jag inte bara blommande lökar, för huvudmålet var några underbara knölar till kvällens förrätt.


Är det inte fantastiskt att de knöliga, urgoda knölarna bara ligger där och väntar? I kväll blir det jordärtskockor till förrätt :-))


Jag önskar att ni kunde känna den ljuva doften från snödropparna, de får definitivt hedersplatsen på matbordet i kväll.

Ha en helt fantastisk fredagskväll. Tjingeling ♥

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Så himla fint att ha snödropparna så där. Jordärtskocka har jag nog aldrig ätit. Vissa säger att magen får det lite körigt :-)
Ha det så gott! Kraaaam pia

Meta sa...

Skockor skall jag plantera i sommar bara rutan blir färdig, Vi åker kana på all lera i regnet.Nån gång måste det väl torka upp.
Hade hur mycket som helst å förra stället, jag saknar dom faktiskt.
har du någon bra sort??
Lycka till med maten ikväll.
Ha det gott
Kram Meta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super fint, så måste jag bara testa. Fräckt med tidningspapper runt.

Kram Anna

Elle sa...

Här blir det inte mycket mat för tillfället - nu har även dottern magsjukan och vi tar rekord i att dricka te tror jag.
En fin idé att linda papper runt krukan. Själv har jag ställt snödroppar i en glasburk utan plastkruka - med öppna rötter. Ser rätt bra ut det med.
Ha en fin helg!
Kram Elle

Scottish Moments sa...

å så inspirerande bilder....